Hogy szavamat ne feledjem, a Sátán
közbelépett. Ennek megfelelően...
Három hetes ünneppel a
hátuk mögött, három napfogyatkozással felérő karikákkal a szemük alatt -ez
valóban ugyanaz, ami éveken át nem volt több, mint egy-egy pillanat?
Hát persze. Pontosan ugyanaz.
–Soha nem akartad elhagyni ezt a várost...-mondja hangjában
ugyanazzal a jóleső ásítással, amely a sátán hangjában bujkált egykoron, ma
délután Olívia.
–Így is van–vágja rá szokatlanul rögvest Roland.
–De ugye tudod, drága Roland, tudod, hogy nem maradhatsz...
a cirkusz... a cirkusz továbbáll holnap, mint mindig, amikor te és én így...
szeretjük egymást.
–És akkor mi van...? Hamarosan itt leszek, Olíviám. Legalább
is, mi az, az örökléthez képest, angyalkám...
–Ó Roland, tudom, tudom, de mondd, mik vagyunk mi? Nem mintha
nem tudnám, Samael, de... –de Roland, a szomorú pokolfajzat nem hagyhatja annyiban,
hogy földi illetőségű szeretője a valós nevén szólítsa. Hogy mit érezhet, ha
fenntartva antropomorf jellegét, hiszünk a szomorú bohóc mimikájának, azt a
jósnő nem tudja meg, mert megdöbbenés vagy felháborodás helyett szenvedélyesen
megcsókolja.
–Ne légy buta, szerelmem, ne kérdezz ilyeneket, amikor
tudod, hogy nem számít. Mi vagy te, mi vagyok én..? Ki tudja, és kit érdekel?
Te itt vagy nekem, s én megmaradok neked, hisz tudod, örökre. Szóval ne
aggódjál, inkább csókolj, mit mindig, szeress, mint mindig, mert nehéz nekem is
ez a mindig.
A jósnő, ha egészen
őszinte vagyok, kezd kételkedni. Több mindenben is, ami mellesleg határozottan
indokolt. Hogy nehéz az örökkévalóság, az az egy, ami nem kérdés. Hát még
milyen nehéz Olíviának, ha már az ördög maga panaszkodik rá. És ha jól
emlékszem, a jósnő már megállapította, hogy ebből a játszmából nem kerülhet ki
ép bőrrel. Mert a lelke, az ugyebár–az még hagyján. Különben is, addig ki tudja, mi lesz?!
Nos, én tudom, most
sakkozni fognak. És Olívia megnyeri a játszmát, én pedig nem foglalkozom vele,
hogy ez hogyan is lehetséges. Csak azzal, hogy melyikük mit érez –mert
fenntartom Roland antropomorf jellegét. Összeráncolja bozontos fekete
szemöldökét. Olívia szerényen elmosolyodik. Azaz Roland megint a jósnő markában
érzi magát, habár ez lehetetlen, Olívia pedig megint azt hazudja magának, hogy
akkor hát rendben is vagyunk. Nem forog veszélyben az ép bőre.
ÉN meg lassan azt
hiszem, ez soha de soha nem érhet véget. Nem állíthatom, hogy nem kezdem unni,
ezek meg szeretik egymást. Megáll az eszem. Vérbeli szappanopera-szerzőként az
egyetlen megoldás, ami felkínálkozik, egy jóképű, fiatal szerzetes képében fog
bekopogni Olívia lakókocsiján egy pohár vízért, és az majd kiderül, hogyan
reagál, ha belép és kiderül, hogy az a lakókocsi belülről beillene császári
palotának. De ez még igen soká lesz.
Úgyhogy sajnálom, de
egyelőre a következés folytatódik. Illetve a folytatás következik.
( Ezékiel 28:1315.). Édenben, Isten kertjében voltál. Mindenféle drágakő borított: rubin, topáz és jáspis; krizolit, ónix és jade; zafír, türkiz és smaragd; aranyból voltak kidolgozva foglalataid és mélyedéseid tebenned. Megteremtésed napján készültek el. Te vagy a felkent, oltalmazó kerub, én jelöltelek ki. Isten szent hegyén voltál, tüzes kövek között jártál. Feddhetetlen voltál útjaidban megteremtésed napjától fogva, mígnem igazságtalanság találtatott benned."
VálaszTörlés